onsdag, maj 16, 2007

Solen är här men vart är värmen?

Tänkte att det var dags att uppdatera lite och varför inte med en liten traditionell lista!?

Tre saker jag inte förstår:

1. Vart tiden tar vägen?
2. Hur det alltid kan vara dammigt på mitt rum fast att jag städar?
3. Franska språket! (upptäckte detta idag efter ett tre timmar långt nationellt prov i franska)

Tre saker som finns på mitt skrivbord:

1. En jäkla massa pennor
2. Ett färdigt kort som jag ska ta mig ork att skriva och skicka iväg.
3. Massa mini kort som ska bli ett mini album =)

Tre saker jag gör just nu:

1. Väger på stolen
2. Funderar på att börja med maten är hungrig!
3. Bloggar ;)

Tre saker jag vill göra innan jag dör:

1. Besöka en massa platser i världen som exempelvis Hawaii och Australien
2. Skaffa en familj (gud vad hemskt att dö ensam utan barn och man!)
3. Bli ekonomiskt oberoende

Tre saker jag kan göra:

1. Pyssla på en massa olika sorters vis
2. Hjula
3. Läsa noter (någorlunda iallafall)

Tre saker jag inte kan:

1. Vissla
2. knäppa med fingrarna (låter för jäkligt)
3. Sjunga (även här låter det för jäkligt)

Tre saker jag tycker du ska lyssna på:

1. Counting Crows - Big Yellow Taxi http://www.youtube.com/watch?v=TsPh_8Dxl3E
2. Vanessa Carlton - A thousand Miles http://www.youtube.com/watch?v=qJsonSGr_GQ
3. En ny hittad låt med min brors stora idol Tommy Emmanuel och Lizzie Watkins - Brothers and Sisters http://www.youtube.com/watch?v=9oESebwOW04

Tre saker jag skulle vilja lära mig:

1. Hur man målar riktiga ritningar över hus och sånt
2. Adobe Photoshop riktigt ordentligt
3. Att ta fina foton

Tre favoriträtter:

1. Yakinuki (eller vilken asiatisk rätt som helst)
2. Kyckling och couscous sallad (blir det ikväll)
3. Coucouslax med ris och curry sås

Tre personer som jag utmanar att svara på samma frågor:

Måste väl bli:
1. JessiePessie
2. GunillaFrilla
3. HannaPanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken otorligt mysig lista!!

Totala antalet unika besökare från den 3/5-07:
Antal unika besökare idag: